torsdag 1 januari 2009

Inledning


Nu har det nya året börjat. 2009. Tja, nästan fyra timmar in i året känns det helt ok faktiskt. *S* Det gamla året avslutades på ett väldigt trevligt sätt, även om det fanns någon överraskning kvar att leverera. Mat och trevligt sällskap hemma hos en kompis. Kollade på film för att hålla hennes unga dotter sällskap, så nu har man sett Cinderella story. Gullig film med charmig pojke i. Passar nog en fjortis mer än mig, men det var ändå trevligt. =)

Jag hade fem inbjudningar för kvällen och att tacka ja till dem alla var liksom lite möjligt. Men två hann jag med iaf. Kompisen bor nära syrran, så vi gick över dit en sväng alla tre. Där var det mer livat och fest. Något glas vin, lite surr och sen gick vi tillbaka till kompisen. Det var trevligt där men jag kände inte för att festa med dem. Bättre att lugnt fira in det nya året hemma hos kompisen och hennes dotter.

Tolvslaget bjöd som vanligt på en magnifik fyrverkerishow. Det smattrade och small åt alla håll, strax efterföljt av allehanda ljuseffekter och blixtar. Vackert och väl värt att hålla sig vaken till. Kompisens dotter gick och la sig strax efter detta, men kompisen och jag pratade i några timmar till innan jag kände att det var dags för mig att gå hem.


Första sömnen detta år lär dra sig långt in på dagen. Jag behöver inte vara vaken förrän 15.20. Då är det Ivanhoe. Jo, jag vet. Det är fjantigt, löjligt, patetiskt och allt vad folk vill kalla det. Jag vill ändå se det. Jag har inte missat det ett enda år, inte en när jag var på kryssning över nyåret. Det finns tv på båten också. *s* Ivanhoe är tradition. Det må vara corny, löjligt och fjantigt och jag må kunna alla replikerna, men jag ska ändå se det. Ivanhoe hör till.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ivanhoe är ett måste första dagen på året.
God fortsättning på det nya året.

~Sol~ sa...

Ja, det är precis så det är. Ivanhoe ska finnas med. Punkt slut.

Jag har fått erbjudandet att få filmen i gåva, men det betackar jag mig för. Det ska vara på tv på nyårsdagen eller inte alls. =D

Gott nytt 2009. =)

Anonym sa...

Tänkte inviga sonen i den traditionen jag dock inte följer lika slavisk som du. Dock gick vi stöp då våran tv-boxer är trasig och vi har bara grundutbudet just nu. God fortsättning vännen. Kram

~Sol~ sa...

Men vilken nesa! Men de visar den nog nästa år också, så ni får väl skjuta lite på den nya traditionen. =)

Detsamma till er.
Kram