måndag 5 januari 2009

Ägg?


I morse var jag nog rätt trött.
Jag låg och läste en artikel i en av de otaliga tidningar jag har här hemma. En artikel handlade om att klona gener från forntida djur och befrukta nu levande djur med dem. So far, so good.

I slutet av artikeln stod det... "Men tanken om att så småningsom klona fram en levande mammut, men hjälp av ett elefantägg, har diskuterats i flera år - framför allt i Japan."

Jag fick hjärnsläpp.

Jag hann faktiskt tänka tanken "satan, vilket stort ägg" och tyvärr även "hur fasen ruvar de dem?" innan jag kom till sans igen.

8 kommentarer:

Ullis sa...

hahaha, det där skrattade jag åt.. och tack kära Sol för dina tumhållningar, om det var mig de var för.. nu följer jag din blogg! kram

~Sol~ sa...

Ladyn; Jag håller tummarna för alla som behöver det. Alltid. =)

Kul att jag kunde bjuda på ett skratt. *S* Jag har en tendens att tänka konstiga saker ibland. :S

Ha det bra! =)

Anonym sa...

Hahaha! det där var det roligaste som har hänt på hela dagen idag :) så antingen var det jätteroligt eller så har jag bara jättetråkigt ;)

~Sol~ sa...

Lina, en kombination kanske? *hehe*

Anna sa...

Haha! :D Jätteroligt ju!

"Here we see the elephant in her nest, she has laid an egg, and will stay put for several months, while the others in her pack fetch food.. "

~Sol~ sa...

Mmmm, mindre kul när det händer en själv. Men det bjuder jag på! =D

Tänk dig att ruva i två år. Blir mycket spring för de andra stackars elefanterna. *S*

marbor sa...

När det händer dig själv? Brukar du ofta lägga ägg och ruva?...*fnissar*

Ska kanske läsa alla inläggen innan jag skojar med ditt sista...men fan...*S*....

~Sol~ sa...

Hahahaha, jag gillar din tolkning. ;)

Men nej, jag har inte för vana att klämma fram elefantägg och ruva dem. Det vore intressant, om inte annat för de som ska studera mina kvarlevor efter att jag gått sönder på alla möjliga och omöjliga sätt. *S*