torsdag 15 januari 2009

Favorit


Idag har jag jobbat med min favoritkollega... ni vet hon som får mig att le var gång jag tänker på när hon utför vissa uppdrag. ;)

Jag har insett att hon tror sig vara bättre än jag. Intressant fenomen med tanke på att hon jobbar långsammare, tänker långsammare, har mindre närvaro med eleverna, har total två halva, osammanhängande tankar i skallen och faktiskt kan få den mest hyperaktiva människa att somna genom att hålla långa, monotona monologer om saker som säkerligen intresserar henne, men som aldrig någonsin ändrar tonläge. Jag lovar, oavsett vad som diskuteras så har hon samma tonläge. Lågt, långsamt, sävligt och faktum är att hon alltid låter uttråkad. Tänk er ett skämt från den personen... :S

Idag gjorde hon allt hon kunde för att orsaka split mellan mig och en av mina närmsta kollegor. Inte till min fördel, naturligtvis. Nu råkar ju de jag jobbar närmast veta min åsikt om henne och har nu även konstaterat att hon nog inte gillar mig heller. Undrar varför.... =P Hur som helst så stod de mest och skrattade åt hur jag glatt leende struntade totalt i henne och utförde alla mina sysslor och hälften av hennes samtidigt som hon gnällde om att jag inte gjorde något vettigt alls. Detta funkar enbart för att jag bara jobbar halvtid just nu och för att jag vet att jag slipper jobba med henne igen i morgon. Jag kan kosta på mig att vara storsint. =)

Inga kommentarer: