lördag 10 januari 2009

Kontaktsiter


Av ren nyfikenhet och för att kunna sitta och klicka igenom alla singla killar i Västmanland som är reggade på en av de mer kända dejtingsiterna reggade jag mig på en i förra veckan. Jag avreggade mig därifrån efter bara några dagar. Det fanns många som varit medlemmar i flera år (innebär det att det inte är en framgångsrik metod??) men det var inget för mig.

Helt ärligt......

Vad är det som gör att killar tror att man blir intresserad om de har en bild av en väldans vältränad torso som smeks av kvinnliga händer? Hallå!! Det är väl inte meningen att det ska vara någon annan och tallar på honom redan innan han fått kontakt med någon potentiell dejt?

Inte heller förstår jag de som lägger upp bilder på sina barn. Klart de är söta, men barnen har inget på en dejtingsite att göra.

Någons båt, bil, mc, stuga, husvagn, hund, katt eller vad det nu kan vara är heller inte intressant. Det är väl ingen av killarna som söker en ytlig materialist?

Ett lustigt fenomen på denna sida var de som själva inte hade någon bild men avsade sig svar från tjejer som inte hade någon.

Mina antropologiska studier är avslutade och jag är avskräckt från sådana ställen för evigt. *L*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter ungefär som Arosportalen, förutom att den inte utger sej från att vara en dejtingsite! :0)

~Sol~ sa...

E: Jo, kan inte annat än hålla med. Men som du säger, de säger sig inte vara en dejtingsite. *S* Jag är med där också, men använder den inte för att ragga dejter. Där finns det visserligen sådana med förhoppning om något mer än att bara prata bort en stund men efter att ha läst min pres brukar de inse det futila i det. *asg*

Anonym sa...

Låter som sagt som a.p. Nu är ju jag rätt övertygad att har man bild på sin bil tex så...är man nog rätt ful *s*. Det lustiga i sammanhänget är att (ofta) så har folk bild på sin...volvo? Okej om de har nåt vrålåk men...hur många tjejer blir impade av en djävla 240?

Bågar är ju också en klassiker...tror de liksom att de ska rida på "bad boy stämpeln"? En båge är alltid en båge? De är inte "riktiga!" mcsnubbar men en båge funkar alltid-då blir man en knallhård snubbe?

Nåt som jag har noterat...ang barn så....har sett flera som har bilder på sina kids...bredvid bilder på sig själva när de står och svankar iklädda kjolar i samma size som tèpåsar? Blir inte det lite...tacky?

Jaja...jag kan skriva om sånt här i all evighet...jag har kollat in några såna där renodlade dejtingsajter och...allt blir så opersonligt tycker jag. Allt är bara typ "kryssa i" och "klicka i"...få SKRIVER verkligen nåt om sig själva...

..sen så....lockar de flesta med "gratis" medlemskap..men sen visar det sig att man IAF måste betala för att kunna se allt, skicka mess till vissa o.s.v

Äh...bah!

~Sol~ sa...

Jag pratar med folk där. Jag skiter rätt mycket i om de har fem bilar, tre båtar och femton sommarstugor. Det gör inte att de stavar bättre och är mer intressanta.

Jag är väl lite överkänslig, men jag anser inte att man ska exponera sina barn alls på AP. Varför ska de stackarna finnas där till allmän beskådan? Men ju, det är tacky. Men det är även AP. Vad förväntar man sig, liksom...? *S*

Varför skriva när det finns färdiga mallar? *asg* Folk är lata och tror att det bara är att klicka i färdiga konversationer för att någon ska bli intresserade. Tragiskt...