lördag 3 januari 2009

Sömn


Sömn är inget jag varit bortskämd med i mitt liv. Visst finns det perioder då jag sover bra och då jag inte känner någon brist på det, men samtidigt anser de läkare jag träffat att jag är ett mycket intressant medicinskt fenomen eftersom det inte finns något uppenbart mönster eller anledning till att jag i perioder knappt sover alls. Det längsta jag gått med ca två timmars osammanhängande sömn per natt är sju veckor. Inget jag rekommenderar.

Nu när jag varit hemma för ryggskott har sömnen varit allt annat än regelbunden eller tillräcklig. Inte lika illa som den där längsta perioden, men bra nära eftersom jag efter någon eller några timmar var tvungen att kliva upp och gå omkring för att inte låsa fast i en otroligt smärtsam ställning. Inte heller något jag rekommenderar.

Inatt var jag som vanligt uppe tills morgontimmarna gjorde sitt intåg. Ja, nästa iaf. Jag somnade runt halv fyra. Fortfarande natt, men ändå morgon. Jag sov nog ganska djupt. Måste ha gjort det eftersom jag nyligen vaknat. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. *S* Idag hade jag bokat tvättid kl 13 och har massor med tvätt att få ren. Klart jag inte ställde något alarm eftersom jag ju faktiskt inte sovit längre än till 12 någon dag, oavsett när jag somnat. Lika klart är det att jag just idag vaknar halv fyra. 12 timmar! Herre jisses....

Jag väljer att skratta. Fasiken vad bra jag mår i skallen. Ryggen är stel och låter mig veta att den inte alls är nöjd med mig, men det struntar jag faktiskt i just nu. Jag är klar i skallen och känner inte att jag bara vill gå under. Tvätten kommer knappast rymma och eftersom det ju är jag som bor direkt över tvättstugan så kan jag gå ner och tvätta några maskiner inatt. Ja, jag lär väl knappast somna tidigt ikväll, eller hur? Lika bra att utnyttja tiden till något vettigt. :)

Nu ska jag äta rester från igår. Jag gjorde laxlasagne för första gången och har dunkat mig själv i ryggen flera gånger efteråt. Fasiken vad gott det blev! Och vad glad jag är att jag fick rester. =D

Inga kommentarer: