lördag 3 januari 2009

Typiskt


Jag har under de senaste dagarna sparat saker från datorn och skickat dem till mig själv på hotmail eller sparat dem på mitt minneskort, som för övrigt är fullt nu. Tänkte att jag skulle göra det så just nu för att i nästa vecka lägga över sakerna på grabbens externa. Det finns saker jag inte vill ska gå förlorade om det värsta skulle hända och jag tvingas avliva burken. Ja, den dör nog av sig själv först i så fall, men jag dödar den en gång till genom att sparka och hoppa på den för att till sist kasta ut eländet från balkongen.

Det har varit ett satans klickande för att bifoga och skicka etc. Nu är väl datorn inte i någon riskzon för att självdö, iaf inte som det verkar, men det har ju hänt att man inte märkt något på tidigare datorer och så har man förlorat varenda foto, sparat dokument, musikfil etc som man nu vill ha kvar. Därför bestämde jag mig att göra denna rätt tråkiga syssla direkt jag kom att tänka på det istället för att vänta tills grabben tar med den externa. Musiken var jag tvungen att vänta med, men den går ju hyfsat lätt att återställa om det värsta skulle ske. Allt detta har varit iaf långtråkigt och tagit rätt lång tid.

Gissa vad jag nyss hittade på golvet bakom datorn?

2 kommentarer:

marbor sa...

Ehh...*skrattar*...tror jag vet ;-)

~Sol~ sa...

Mmmm, det är väl rätt uppenbart...? *L*