lördag 3 januari 2009

Fredsmärken föder tankar


Idag har jag varit ute och gått i lite drygt en timme. Inte i ett svep, men sammanlagt iaf. Jag blev så sugen på godis.... nej... inte på godis i sig.... utan... på fredsmärken. Jag älskar verkligen de där runda, svart/rosa godisbitarna. De finns ju förstås inte i butiken som ligger två minuters promenad hemifrån.

Nå, jag tog på mig skor och kläder som passar vädret och gav mig iväg. Jag bestämde mig tidigt att inte gå till butiken som ligger på en sju-åtta minuters avstånd hemifrån heller utan siktade direkt på den jag vet säkert har fredsmärken. Det är ca 25 minuters promenad dit, men det var så skönt med frisk luft. På med mp3´n och skrämma slag på alla runt om genom att nynna med i låtarna. Det är en allt annat än trevlig upplevelse för någon i närheten av mig, det vet jag, men jag gillar att sjunga ändå.

Det blev dock lite pinsamt när jag väl framme vid butiken gick förbi ett äldre par som plötsligt ryggade tillbaka. Förvånat såg jag på dem tills jag insåg vilken låt jag lågmält gått och sjungit med i. Kanske inte det de förväntat sig. ;)

"Fuck Her Gently"

This is a song for the ladies
But fellas listen closely
You don't always have to fuck her hard
In fact sometimes that's not right to do
Sometimes you've got to make some love
And fuckin give her some smoochies too
Sometimes ya got to squeeze
Sometimes you've got to say please
Sometime you've got to say hey
I'm gonna Fuck you softly
I'm gonna screw you gently
I'm gonna hump you sweetly
I'm gonna ball you discreetly
And then you say hey I bought you flowers
And then you say wait a minute sally
I think I got somethin in my teeth
Could you get it out for me
That's fuckin teamwork
Whats your favorite posish?
That's cool with me
Its not my favorite
But I'll do it for you
Whats your favorite dish?
Im not gonna cook it
But ill order it from Zanzibar
And then I'm gonna love you completely
And then I'll fuckin fuck you discreetly
And then I'll fucking bone you completely
But then I'm gonna fuck you hard
Hard


Nåja, jag fick mina fredmärken och ett gott skratt och bestämde mig för att gå förbi syrran en sväng. Jag drack ett glas vin, skrattade lite och sen tog vi en sväng förbi brorsan, som numera bor på samma gata som syrran. Ja, vad säger man? Han har bott där i två månader nu och jag har inte fått en inbjudan, så jag var lite nyfiken på hur det såg ut. De har fått det riktigt fint hemma. Och nu förstår jag bättre en väldigt otrevlig situation som var i slutet av november. Klart de bråkar om småpengar när de köpt ett så gott som helt nytt bohag. Avbetalningar suger ut en...

Nå, skit i det. Jag har lagt det bakom mig och faktiskt har jag även till viss del lagt dem bakom mig. Inte helt, men så till vida att de inte kan reta upp mig längre. Jag tycker mest synd om dem, vilket är en sorglig utveckling.

Promenaden hem var skön. Jag gillar verkligen vintern. Helt suveränt med snön som knastrarde under fötterna (jag hörde det mellan låtarna), kölden bet i kinderna och jag mådde bra! Och funderingarna på vägen hem var lättsammare än de när jag gick iväg. Härligt med promenader. Och satan vad gott det är med fredsmärken!

2 kommentarer:

Anonym sa...

det finns peacemärken på ica haga också.... i fall du får för dig att gå förbi här nångång..... :P

~Sol~ sa...

Jag ska förhoppningsvis börja jobba på onsdag, så jag kommer att gå förbi där ofta. Om du bjuder på fika någon dag kommer jag förbi hos dig också. ;)