söndag 18 januari 2009

2 cents worth

Nu vill jag gärna ha svar på några frågor jag fan inte kan svara på själv....

Jag fick ett telefonnummer till den där killen igår. So far, so good. När jag tänkte efter lite insåg jag att det nummer jag fick var till en kommunal mobil. Jag känner igen 070-465... det är så kommunens mobilnummer börjar. Jag skickade ett sms innan jag somnade inatt men har inte fått något svar. Min undran är...

1) Kan man ta emot sms på sådana nummer? Jag vet att man inte kan det på de övriga mobilerna, men till dem är det vanliga lokalnummer.

2) Ska jag ringa i morgon? Nu är det för sent och kanske får han sms´et i morgon...?

3) Varför i helvete lämnar man jobbnumret när man i samma veva talar om vart man bor och vad man heter i efternamn? Enkelt att hitta på eniro. Men jag fick ju inte det numret... vad göra?


Nu är jag inte så där löjligt kollrig som man kan bli när det gäller killar, men det verkade vara en trevlig kille och han gav ut numret självmant, så jag tolkar det som att han vill att jag ska höra av mig...? Därför undrar jag lite hur fan jag ska bete mig utan att han ska tro att jag är någon vettvillig stalker... =P

Några tankar om detta?

10 kommentarer:

marbor sa...

1. Ja, jag tror du kan sms:a. Iallafall kan vi det till mobilerna i Enköpings kommun.

2. Nej nu har du skickat ett sms. Får han det så lär han säkert ringa. såvida du inte skrev att han skulle fara och flyga eller något sånt ;-)
Ring om några dagar om han inte hört av sig.

3. Ja du...det kan nog bara han svara på. Han borde ju kanske ha en privat mobil. Min första tanke är att han har tjej, och hade han gett dig det privata så kan det ringa när hon är i närheten. Men det är bara min gissning.

Unknown sa...

sambo har jobb mobil och only sin jobb mobil. han har ett vanligt telefon nummer men även ett "mobil" nr. han kan ta emot sms om man skickar på det vanliga 021- nr:et men då är det nån knepig växelröst som läser upp det lite burkigt i örat på honom. tror itne det är så skumt som man kan tro...:-) lyssna på marbor.

~Sol~ sa...

marbor, enkelt och koncist. Tack. =) Jag har svårt att tro att han har tjej eftersom han erbjöd mig att följa med honom hem, men man vet ju aldrig. Han kan ju ha varit gräsänkling.

~Sol~ sa...

meta, OK, jag ska inte tro att det är så skumt som man kunnat tro. *S* Men jag är lite ny på detta, så lite osäker blev jag allt när jag insåg att det var en jobbmobil.

Men jag insåg sen att det kan vara så enkelt att han bara inte kan sitt eget nummer i skallen, medan han kanske lämnar ut jobbnumret oftare och därför kan det bättre. Kan vara alltså... Men kanske inte. =P

Jag avvaktar tills i em. Sen får jag ta mig en ny funderare. *S*

Anonym sa...

Du kan skicka sms till komunalanr. Är det inte så att han har ett privatinloggnr också precis som jag har. Vi är halvkomunala och har olika början av nr. vänta du och se vad som händer. Sitt på händerna en stund som jag brukar göra :)

~Sol~ sa...

Ullis, tänker vänta. *S* Han gav ut numret självmant och vill han ha kontakt får han väl höra av sig. =)

Ullis sa...

min första tanke är oxå den där varningslampan som blinkar.. sambo sambo sambooo!! träffat på ett par riktiga grodor (blobben e FULL av dem!) och en av dem har bjudit hem mig massa gånger trots att han har tjej och grejer.. tokskumt!! men jag hoppas han är en prins och inte ens groda och att det finns en förklaring!

~Sol~ sa...

Sambo verkar han inte vara, men man vet ju aldrig. Som jag sa, han kan ha varit gräsänkling över helgen. Vi får se om han är groda eller prins. Jag ämnar inte noja över det. =)

Jag har av princip vägrat ragga på blobben. Jisses, den kastrullen behöver inte röras om i alls. *ryser*

Anonym sa...

Ha ha... man blir lika löjligt kollrig när det gäller tjejer kan jag tala om. Speciellt om man börjar tänka för mycket... oftast finns det ju helt naturliga förklaringar.

Ja, nu har ju iofs vi killar lyckan att oftast inte träffa på några suggor till tjejer vilket tyvärr inte verkar vara fallet för er tjejer.

Men, jag tror nog ändå att det finns förklaringar. Men ändå... varför ska du vänta med att ringa, eller tänka att "han hör väl av sig om han är intresserad"? Är du intresserad så ring honom!

~Sol~ sa...

Hahahahaha, faktiskt gjorde jag just det tidigare ikväll. Han svarade inte så jag lämnade ett meddelande på svararen. NU är det befogat att vänta och se om han ringer eller inte. Efter ett sms och ett mess på svararen räcker det liksom. Needy och stalker är inga epitet jag ämnar förtjäna. =)