torsdag 8 januari 2009

Applåder


Jag skickar ett gäng applåder till en vän som precis förbluffat och imponerat på sin släkt. Hon har alltid varit mindre än lite intresserad av att trolla i köket, men under det senaste året har hon faktiskt funnit nöje av att hålla mig sällskap där och då har hon även fått hjälpa till. Efter ett tag började hon fråga och undra eftersom jag ibland glömde tala om vad jag egentligen håller på med (kan iofs bero på att jag inte alltid vet själv) men hur som helst
så har hon snappat upp grunderna till en del av de rätter jag anser vara basutbudet i vardagsmatlagning.

När hon idag talade om för sina föräldrar att de skulle bli bjudna på mat försökte de komma undan med en massa lama bortförklaringar men gick sedan från bordet proppmätta och förundrade. Hennes syster ville till och med lära
sig laga just den rätten. *hehe*Stora applåder till dig, vännen!

Inga kommentarer: