söndag 11 januari 2009

Cynisk

Jag är skadad av det moderna samhället. När jag läser tidningar etc kan jag inte låta bli att tänka cyniskt och eländigt. För någon minut sedan drabbades jag av just detta.

Jag läste om en teologie doktor, skribent och etikforskare som skrivit en bok om sin manodepression och sina självmordstankar. Min första tanke var visserligen "trist att hon mår så dåligt", men sedan läste jag själva artikeln. Cynismen överföll mig med full front.

Här har vi en kvinna som gav ut en bok igår. Den handlar om självmordstankar och hur dåligt hon mår. I förrgår försvann hon. Stort polisuppbåd, massor med oroliga människor och ett stort pådrag för att finna denna kvinna som är känd för sina destruktiva tankar. Idag ringde hon från Köpenhamn och talar om att hon mår bra.

Snacka om att köpa sig lite reklam på skattebetalarnas bekostnad.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja, tacka vet jag birthday.se där man kan hitta sån där pinsam information som mellan namn. alltid bra att ha till utpressning ;)

läste om den där författaren på text-tv inatt. snacka om bra reklam för boken, jag har aldrig hört talas om henne, med blev sugen på att leta reda på den där boken på en gång. jag gillar ju såna där böcker.

Anonym sa...

ooooohhhh, nice särskrivning man fick med det. och jag ska vara nästan klar svensklärare, haha =P

~Sol~ sa...

*ASG*
Jo, det är fan inte klokt vad illa vissa föräldrar hittat på för att plåga sina barn i resten av deras liv...

Jo, jag vet att du gillar sådant. Jag blir tvärt-om. Jag vill inte läsa om någon som kan utnyttja en sådan hemsk sak som att lämna sin man och tre barn i ovisshet för att få publicitet.

~Sol~ sa...

Mmmm, jag såg den, men tyckte synd om dig så jag sa inget. ;)