onsdag 28 januari 2009

Ålder

Lustigt att aftonbladet publicerade en artikel om just ålder samma dag som jag skrev att jag är gammal. *s* Sådana sammanträffanden är iofs rätt vanliga i mitt liv men ibland får de mig att dra rätt brett på smilbanden.

I artikeln publicerades några saker som gör att vi lever kortare resp längre, - och +.

- 1 plottrigt hem
- 1 oväsen
- 2 dålig hållning
- 3 skilsmässa
- 4 dåligt självförtroende
- 5 dålig sömn

+ 2 rum med utsikt
+ 2 husdjur
+ 7 giftemål
+ 7 tro (i religiös benämning)
+ 9 vara lycklig
+10 att vara kvinna

Enligt den här tabellen ska mitt liv förkortas med 12 år (oväsen, två separationer och dålig sömn) för att sedan bli 16 ½ år längre (husdjur i form av fiskar, att vara kvinna och sedan 4 ½ år för att jag inte alltid går omkring och är eländig). Alltså ligger jag 4 ½ år plus. Med tanke på att jag inte har en aning om hur länge jag är ämnad att vandra här på jorden eller vad som ska hända under den tiden vet jag inte om det är bra eller dåligt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Sv:
Tidigt på kvällen dessutom.
Inte illa. Torde betyda höga utseendepoäng där. Trots mina stora näsborrar.

=)

Anna sa...

Haha, mina poäng tar ut varann! Kan man räkna två poäng för varje husdjur? Ja? :D I sånna fall ligger jag på +6

Anonym sa...

va? det finns visst peacemärken, jag brukar ju köpa dom där! säg inte att dom har bytt godisleverantör utan att jag vet om det! :/

~Sol~ sa...

RockerAnna, visst får du räkna varje djur. Hur skulle de annars mena? Frågan är väl snarare om man vill vara kvar så länge till. *S*

Anonym sa...

Haha, enligit det du publicerar hamnar jag på minus 3 år

~Sol~ sa...

Ullis, ja, men var i så fall glad över att du inte är man... *hahaha*