fredag 2 januari 2009

Hur funkar människor egentligen???

Jag har en liten egenhet. Jag läser folks dagböcker på AP.
I dem finner man allt. Om man nu inte hade något liv kan man låtsas genom att följa med i folks dagböcker. Det är regelrätta krig, sex, intriger, kärlek, barn, lycka, sorg, stora och små funderingar, ilska och glädje.

Det jag reagerat på nu på sistone är speciellt en dagbok. Den är inte ofta uppdaterad, men den får mig ändå att vilja skriva till ägaren och fråga om han har en skruv lös.

Killen är kär, eller på väg att bli det. Han träffade tjejen på krogen. Oj, vad de dansade och mös. Trevligt, trevligt. Så långt är allt bra. Det är när han undrar vilken ursäkt hon severat sin kille för att ha varit borta långt efter att krogen stängt för att hon suttit med honom och gosat som jag reagerar. Han skriver vidare att han hoppas att de kan lära känna varandra och att hon om hon är lika underbar som hon verkar lämnar sin kille för honom. Åh, hon är så perfekt. Hon har ingen defekt som han märkt av än och de har haft väldigt tät elektronisk kontakt sedan den magiska kvällen.

Vaddå ingen defekt????

Tjejen har kille, för fan! Hon är ju otrogen. Spelar ingen roll om de inte haft sex (än), de har nojsat och de har kontakt på ett sätt som det inte finns en tillstymmelse av ok i när den någon av parterna har ett förhållande. Hur i helvete tänker man egentligen?

Det någon gör med dig kan de även göra mot dig.
Hur fan kan man lita på en människa man vet gjort så mot den förra människan h*n sa sig älska?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror det handlar om syndromet "jag kan förändra henne/honom"-tänkandet.
Det är även typiskt för tjejer/killar som faller för tjejer/killar med tex olika beroenden.
"Jag kan få han/hon att sluta"...

Mera KBT till dessa människor!

~Sol~ sa...

Tja, det skulle nog funka bättre om de får en hjärna att använda till KBT´n först....

Anonym sa...

en sebras ränder går aldrig ur. har man väl gjort övertramp en gång så suddas normerna lätt ut och flyttas en liten bit framåt för var gång. skulle aldrig, never, icke tolerera sånt beteende hos min pojkvän eller kommande pojkvän.

uuuusch....

~Sol~ sa...

meta, kan inte annat än hålla med. Därför är det så förvånande att man ens blir intresserad av någon som gör så, även om det är till fördel för en själv just denna gång.