fredag 30 januari 2009

Kontaktannons?

Fredag kväll och orken tryter. Med det sjunker även humöret och känslan av ensamhet kommer smygandes. Två år, tre månader och tjugoåtta dagar. Det är så länge det varit sedan jag sist kunde säga vi tillsammans med någon. Känslan av vi tillsammans med någon försvann en tid innan det slutliga uppbrottet kom och var även det smygande, så en kvalificerad gissning är väl att det varit drygt runt två och ett halvt år sedan jag kände en sådan samhörighet med någon.

Här om dagen föreslog någon att jag skulle sätta in en kontaktannons för att hitta mr Rätt. Det tänker jag inte göra, men min hjärna är som den är och har därför komponerat en sådan ändå...

"Här är jag! En 35-årig kvinna modell rund. Är mamma till en Belsebub-wannabe som desperat letar efter min treudd för att förfärdiga förvandlingen. Har en sarkastisk och ironisk ådra som drabbar alla i min omgivning, men var lugn. Den kombineras med en brutal ärlighet, ett stort hjärta och en stor portion humor.

Söker inte en sambo och föredrar ibland att umgås med kompisar eller en bra bok istället för med dig. Jag lagar gärna mat åt oss men är inte din mamma och överlåter disken och din tvätt åt dig. Ägnar ibland mycket tid åt mina skriverier eller funderingar om dem. Lev med det! Mina böcker är som mina extrabarn.

Gillar djupa diskussioner med någon som förstår dem. Älskar nya kunskaper, även om ämnet i sig kan vara trist och träligt. Har ett minne som får dig att önska att jag vore senil och skäms inte ett dugg av att påminna dig om sådant du helst vill glömma. Är ekonomiskt utfattig men rik på många andra sätt.

Sex ord som beskriver mig; Ärlig, rak, enkel, tålmodig, rättvis och social."

*fundilurar*

Äsch, vad fan...
Jag skulle troligen få fler svar på en kortare variant, typ;

"Sexsvulten 35-årig kvinna söker någon som vill skingra ensamheten tillsammans med henne!"

=P

4 kommentarer:

A sa...

Hehe Belsebub-wannabe.

Kan du inte ha den där 'annonsen' på AP som presentationstext, bara för att se hur många som faktiskt nappar och har förstått syftet? ;)

~Sol~ sa...

Men människa.... tycker du inte om mig längre???? Har jag den på AP blir jag ju lovligt byte för alla dårar som figurerar där. *ryser*

marbor sa...

Haha...men jag tror nog du skulle få ett seriöst napp på det där...*S*...testa...under cover...*S*

~Sol~ sa...

Marbor... på AP??? Där vette sjutton om jag vill ha seriöst napp. *asg*