onsdag 7 januari 2009

Första arbetsdagen

Idag har jag jobbat. 7.30-16.00. Jag tvingades inte gå hem. Jag klarade alltså hela dagen. Jag var kvar där. Jag gjorde det jag skulle. Jag fixade det!

OK, nu har jag sagt det på så många sätt att folk troligen funderar på om jag tror att de är korkade och inte förstår första gången, men jag är så satans glad över att fixa dagen att jag troligen skulle kunna säga det igen. Har inget med era eventuella brister i förståndet att göra. *L*

Jag måste ju faktiskt säga att jag har stans bästa jobbarkompisar. Jag har haft tur på så vis. På nästan alla de ställen jag jobbat på har jag haft suveräna kollegor. Idag fick jag dels en hel massa positiva kommentarer om min nya hårfärg och dels så såg de alla till att var väldigt uppmärksamma på mig. Några gånger var mitt jobb redan gjort när jag skulle till att gör det. De tyngsta uppgifterna fick jag inte göra utan att få hjälp, även om jag faktiskt hade klarat dem själv. Trots att jag är en väldigt självständig person kändes deras omsorger bra och de skötte det på ett sådant sätt att jag inte kände att de nedvärderade mig eller behandlade mig som ett barn som behöver hjälp.

Det går ett rykte om att en av chaufförerna på jobbet är intresserad av mig. Jag har inte lagt något i det eftersom jag jobbar med enbart kvinnfolk och sådana kan ju verkligen skapa ett berg av ett sandkorn. Idag flinande rätt många av dem när sagda chaufför först komplimenterade mitt hår, sedan gjorde sig omaket att vägra låta mig ta ut eleverna ur hans buss för att spara på min rygg och därefter tala om hur glad han är över att jag är tillbaka. Trevligt att vara uppskattad. Till skillnad till de andra så har jag pratat med honom och vet att han har ring på fingret. En trevlig kille som bara visar mig uppmärksamhet för att jag tar mig tid att prata med honom när han lämnar/hämtar eleverna. =)

Nu är jag trött som fan i ryggen. Jag har inte direkt ont, även om det stramar och ömmar lite. Jag får besök i morgon så jag borde städa lite mer innan, men jag skippar det idag. Har plockat lite och dammsugit, resten hinner jag göra när jag kommer hem från jobbet i morgon.

Inga kommentarer: