lördag 17 januari 2009

Boken

Jag har varit lite orolig över min brist på inspiration och motivation när det gäller min senaste bok. Att skriva med värk är nog bara lämpligt för poeter. Jag tappade iaf koncentrationen totalt och den där skrivklådan jag hört att plågade författare kan drabbas av har uteblivit helt.

Idag har jag skrivit några rader. Inte ett helt kapitel, inte än iaf, men några rader. Berättelsen finns kvar. Konstigt nog vet jag inte ens själv vad som kommer ner på "pappret" mellan gångerna, men det är ändå skönt att den finns kvar i skallen trots mitt långa skrivuppehåll. =)

6 kommentarer:

marbor sa...

Din senaste bok? Nu vart jag nyfiken...*L*..finns det en första?

~Sol~ sa...

Det finns både en första och en andra, även om jag varit för lat för att faktiskt sätta omslag på den andra. =( Dåligt av mig eftersom jag ju har allt jag behöver för att göra klart den, men det kommer. =)

Kolla på www.stappensbarn.dinstudio.se

marbor sa...

Men shit vad skoj!
Jag som är shoppoholic på just böcker...*L*...vill ha!

~Sol~ sa...

Hahahaha, jag har en hel massa böcker jag önskar jag hade plats för i lägenheten. Jag vill ha ett bibliotek! När jag hittar en rik karl ska han få köpa ett stort hus åt oss och då SKA jag ha ett bibliotek. *hehehe*

marbor sa...

Och jag skulle vilja ha glasdörrar på mina hyllor...eller en inmonterad dammsugare...finns det central-bokhylle-dammsugare????

~Sol~ sa...

Har aldrig hört talas om någon, men det vore ju en rätt bra grej. Tänk vilken marknad... alla bibliotek skulle ju kasta sig över produkten. Bara att sätta dig vid ritbordet. =D