tisdag 13 januari 2009

Sömn


Klockan är nu fyra på morgonen och jag är pigg som en lärka. OK, visserligen brukar jag vara vaken på natten men då trött utan att vara "sovtrött", men just nu är jag ovanligt pigg eftersom jag för en gångs skull lät mig besegras av tröttheten jag kände tidigt på kvällen.

Det är oftast ingen bra idé att lägga sig och vila före kl åtta, men faktiskt kändes det som ett bra alternativ idag.
Jag vaknade vid tre. Jisses, 7.5 timmar i sträck. Känns overkligt. Men skööööönt! Jag skulle kunna sova i tre och en halv, fyra timmar till, men det vore väl att gapa efter för mycket. *S* Jag är glad för dessa timmar. Hur lyxigt som helst. =)

Och bara så att ni vet, nu har jag lugnat mig angående exet. I vanliga fall har jag rätt stor distans till honom, men rätt vad det är kryper han innanför skinnet på mig. Vanligtvis när jag är i stort sömnbehov faktiskt. Undrar om det finns något samband...? ;)

Inga kommentarer: