lördag 10 januari 2009

Elak mamma


Ja, hur småsint får man egentligen vara som mamma?
Grabben har gjort allt han kan för att provocera idag. Att sälja honom på blocket har inte varit ett alternativ eftersom jag ju fått betala för att bli av med honom. *suck*

Hur som helt så fick han till slut i uppgift att diska. Jag kollade lite och när han efter en stund kom till vitlökspressen var det så illa att jag väntade tills han micklat klart, petat och joxat, för att få ut resterna ur den. Ni vet, så där som man gör... När han äntligen lade ifrån sig den frågade jag med "oskyldigt" tonläge varför han inte använde sig av mojängen med piggar på som är till för att lossa på resterna i en vitlökspress.

Ok, jag har nästan dåligt samvete för att jag inte sa något innan.

4 kommentarer:

Ullis sa...

hahahaha du är bäst :D såna SMÅ hämnder FÅR man faktiskt ägna sig åt.. jag är likadan med hunden, blir nästan mörkrädd hur småaktig jag kan vara mot honom... jag VET att han inte förstår, jag VET att han är en hund.. men ibland kan jag inte riktigt låta bli..

~Sol~ sa...

Min är tonåring. Han förstår inte heller. Han har liksom tagit semester från empati och sunt förnuft i några år. Men det var en rätt skön känsla att se hans min när jag höll fram den lilla plastgrunkan. *hehehe*

Anonym sa...

Fnissade lite då jag läste detta inlägg! Jag jobbar ju med tonåringar o visst får man göra så! Lovar dig att han aldrig glömmer hur man rengör en vitlökspress nu :)

~Sol~ sa...

Therese, jag har alltid haft tonåringar omkring mig och har ansett mig vara en tålmodig människa... tills min egen fick horn, klövar och svans. Nu letar den lilla satungen efter min treudd för att komplettera förvandligen. *hehe*