söndag 18 januari 2009

I´m on a roll....



Ibland vet jag inte själv vad som är bäst för mig. Därför är det tacksamt att jag har kompisar som ibland är asdryga och inte ger upp. Idag hade jag egentligen ingen lust att gå ut på krogen. Ingen alls. Jag hade dock lovat och skulle se till att göra det bästa av situationen, även om jag egentligen ville med. Men nu efteråt är jag glad över att jag inte backade ur. Jag hade hur trevligt som helst hela tiden på krogen. Jag till och med dansade lite försiktigt. *S*

Tack för att du inte ger upp. Rosen fick du i midsomras, men den är ändå dedikerad till dig. *S*

Förra året hade jag totaltorka. Bokstavligen alltså. Ingen intressant kille och heller ingen intresserad kille. Ca två veckor sedan uppfyllde jag mitt nyårslöfte. Inget allvarligt, utan bara lite trevligt nojsande.

Ikväll kom jag hem från krogen med ett telefonnummer till en väldigt trevlig kille. Och jag bättrade på mitt löfte lite.

Elva och en halv månad kvar innan det är nytt år igen. Detta kan bli ett intressant år. ;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat gumms!
O livet är ju så man kan ju inte beställa män och kärlek lika lätt som kläder i från Ellos! Men oftast är det allt eller inget konstigt nog. Antingen är det som du sa torka *S* Eller så är det desto mer. Tror det handlar lite om hur man mår och vad man utstrålar. Kan man gå ut och bara ha kul och utstrålar glädje så tilltallar det oftast någon ju!
Så fram med nummret sen och lycka till!
Kram Therese

marbor sa...

Jag är precis likadan..och säkert en drös andra också.
När man som minst vill, så får man det allra roligast..*L*..kanske för att man då inte har några högre förväntningar :-)

Och numret till en goding...*L*...ajajajaja...*S*

~Sol~ sa...

Therese, jag har faktiskt valt att ha torka. Jag hade ett rätt tumultartat förhållande sist och behövde en hel massa tid att bara vara. Jag såg inte åt en kille på över ett och ett halvt år. Sen när jag började se mig om på utbudet måste jag säga att jag troligen blivit oerhört kräsen eftersom det inte fanns någon alls som intresserade mig mer än som vän. *S*

Jag skickade ett sms innan jag gick och la mig. Om han är intresserad hör han väl av sig. Om inte så hade jag iaf trevligt och fick en hel mängd välbehövt bekräftelse. =)
Kram

~Sol~ sa...

marbor, just det där med förväntningar är nog huvudet på spiken. Man har inte byggt upp något och därför finns det inget att rasera. Det kan alltså bara bli bättre än man förvänatat sig. *S*

Jo... Jag vet inte ens hur vi började prata. Helt plötsligt stod vi i en diskussion och min kompis gled diskret vidare för att låta oss prata på. *S*

Therese sa...

Ja jag menade inget annat heller :)
Finns perioder i livet då man känner att man mår bättre av att vara själv o få perspektiv på tillvaron. O som jag själv brukar säga ibland: Man känner att man har inte så mycket att ge o erbjuda någon annan.
Hoppas du haft en fin söndag!

~Sol~ sa...

Jag förstod att du menade det så, det är bara jag som har en tendens att vara övertydlig. =P

Men du har helt rätt. Jag behövde veta vad jag själv hade att ge innan jag ville ta emot något. =)

Tack, det har jag haft. Hoppas din också varit bra. =)