onsdag 28 januari 2009

Gammal


Jag har jobbat heltid i tre dagar och ryggen känns faktiskt rätt bra. Visserligen är det relativt och jag jämför med hur det var när jag hade ordentligt ont, men det är ändå skönt att kunna säga att det känns rätt ok. Jag trodde faktiskt att jag skulle ha mer ont nu än vad jag har. Jag måste ge en eloge till min sjukgymnast, som jobbar på samma ställe som jag, och som har lagt till mig på sin lista av människor hon har konstant uppsikt över. Vänner är bra att ha. *S*

Men trots att jag inte har så ont att jag hela tiden går och muttrar över det känner jag mig öm och trött i ryggen. Det faktumet att jag utöver mitt fysiskt krävande jobb hela tiden funderar på hur jag rör mig, att jag spänner mig så snart det är en bökigare rörelse och att det är snorhalt ute gör att jag är helt slut när jag kommer hem. Jag kollade ut för en stund sen och var glad över att det var mörkt för det kunde innebära att det snart var dags att gå lägga mig. Jag blev nästan besviken då jag sedan insåg att klockan bara var halv sju på kvällen. Liv? Vaddå liv? Jag tar mig igenom en hel dag på jobbet, det räcker väl? ;)

Ålder är en attityd. De flesta dagarna är jag yngre än mina 35 år, men ibland känner jag mig som en pensionär. Idag är jag minst 70. *S*

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du visst borde livet vara mer än ens jobb. Men känns som jag levt så ett tag med ju. O man glädjs åt det lilla trots allt :)
Hoppas du har en fin kväll!
Kram T

Anonym sa...

Känns igen det där med ålder, jag är minst 70 ¨år i dag och vill gå och sova för flera timmar sedan men det går icke.

~Sol~ sa...

Therese, jag är rätt glad över att ens orka med jobbet just nu, men ändå känns det lite fattigt att bara orka med det. Jag vill ju skriva, umgås, ha kul... Men det kommer nog det också. *S*

Hoppas du hittar din diamant i livet, det som gör att leendet breddas lite när du tänker på det. =)
Kram

Ullis, jag har försökt gå lägga mig tidigt, men det slutar bara med att jag vaknar mitt i natten och tror att det är dags att gå upp. Segar mig kvar i sängen, lyckas till slut somna om och är tröttare än tröttast när jag väl ska gå upp. Typiskt. *S*

Hoppas du är yngre i morgon. =)
Kram

Anonym sa...

Ja det hoppas jag att jag är och även du. Sovit som klubbad men är ändå trött. Kram

Anonym sa...

Idag har jag varit 65 år.
I helgen var jag 21 år.
På söndagens morgon var jag 87 år.

Så du har helt rätt.