onsdag 31 december 2008

Gott Nytt År!!!


I huvudet hade jag en i stort sett färdig summering av 2008, men när jag satte mig för att skriva ner den kom en undran om varför jag skulle göra det. Jag menar... året är slut. Det kommer inte igen. Vad vinner jag, eller någon annan heller för den delen, på att jag listar sådant som hänt? Jag minns ju iaf.

Jag väljer istället att säga enbart två plus och minus var. Jag kommer visserligen inte glömma dem, men just dessa påverkade en hel del, så de kan nämnas för att jag inte ska förminska betydelsen av dem när deras omedelbara närvaro bleknar i minnet.

Jag börjar med minus....

Grabbens skoltrötthet
Det måste vi på något vis åtgärda. Han har varit duktig som fan, men vi får inte släppa på uppmärksamheten.

Ryggskott
Aldrig någonsin vill jag uppleva något liknande igen. Man blir handikappad och humöret sjunker när man inte kan röra sig och har värk så länge.

Nu är det plus....

Mina vänner
Jag är lyckligt lottad. Väldigt få har en sådan vänskapskrets som jag har. Vissa är som släkt och andra är mig på andra vis kära. Jag håller dem högt.

Portugal
Vad säger man? Tio dagar av total hänförelse. Som ovan resenär var det härligt att få uppleva ett nytt ställe utan att det flockades av turister överallt. Att vi fick upplevelsen tillsammans var också guld värt. Som pricken över i´t var det underbart att få tillbringa dessa dagar tillsammans med mina inlånade föräldrar, tillika sonens gudföräldrar, som vi träffar alldeles för sällan. Denna upplevelse lever jag på länge.



Nu ska året avslutas. Klockan är snart fem på eftermiddagen och jag har ännu inte bestämt hur jag ska låta året komma till ända. Vissa funderingar finns om att gå iväg och skåla i goda vänners lag, men samtidigt är tanken på att bara låta den försvinna i sömnens varma vagga ganska lockande. Faktum är att hur detta året slutar känns mindre viktigt. Det är vad det nya året för med sig som är intressant. =)

Jag önskar er alla ett riktigt gott 2009

Inga kommentarer: