fredag 12 december 2008

Rullisar

Alldeles strax ska jag bege mig ut på en långsam promenad. Ja, visserligen är det en självklarhet att den blir långsam just nu, men det ska ändå bli skönt att bege sig ut istället för att tillbringa förmiddagen framför datorn. =)

Lucia står på programmet. Det ska bli intressant att se hur skolan lagt upp luciatåget. Tunga rullstolar i tåget, eller står alla uppställda redan när publiken kommer? Troligen det senare, men det tidigare vore mer intressant att se. Man skulle kanske få lite tips på olika tekniker att framföra en rullstol á la pansarvagnskaliber.

Det finns lika många varianter av rullstolar som det finns männsikor som använder dem eftersom stolarna ska vara personligt anpassade. Det finns till och med en stol som kallas för HD eftersom den har skålade säten i vilket man ska sitta väldigt bekvämt i. Det springer ofta arbetsterapeuter och sjukgymnaster och kollar inställningar, tillbehör och att man nu kan kolla på en stol hela tiden. Man blir alldeles kollrig av alla delar att hålla reda på.

Folk i min närhet har skämtsamt frågat om jag inte ska använda en rullstol när jag ska ta mig fram eftersom det tydligen inte ser så bekvämt ut när jag promenerar, men får jag inte en permobil så är jag inte intresserad. De är riktigt roliga att köra. Kan se det framför mig.... ~Sol~, permobilmarodören. *hehe*

Inga kommentarer: