lördag 13 december 2008

Klant


Nästa gång får jag nog kolla vilket datum dagarna har. Naturligtvis har Lucia nummer 13 i måndaden. Konstigt att jag då bokat den 12´e när jag sa att jag lika gärna kan tvätta under eftermiddagen på Lucia. Klantigt.

Någon driver med mig. Igår fann jag ett julpaket i en ICA-kasse på min hatthylla. Ingen tar på sig ansvaret för att ha lagt det där. Ingen som glömt det, ingen som erkänner att de lämnat det där åt mig eller grabben. Hans ögon tindrar förresten som om han har ficklampor bakom när han tittar på det. Lystet. Han är en usel skådis. Han vet inte vem det är till men han hoppas att det är hans.

Om jag trodde att det skulle ge mig en ledtråd skulle jag öppna det, men sannolikheten att jag genom att göra det får veta vems det är eller om det ens är till mig är rätt liten så jag väntar nog. Någon jag inte ens skulle kunna tänka mig (eftersom att jag frågat alla som varit hos mig den senaste månaden och det faktiskt är julpapper på det) kan ha glömt det och inse det strax innan jul. Om ingen frågat efter det om några veckor antar jag att det är laga förfall. Då blir det mitt. =)


Men fan vad nyfiken jag är!

4 kommentarer:

A sa...

Öppna öppna! :)

~Sol~ sa...

Mmmmm, det är frestande... *L*

Rebecca sa...

Jag är SÄKER på att det är tomten som varit där och lämnat det:)

~Sol~ sa...

Tickis.... naturligtvis är det det. =D