fredag 19 december 2008

Orientering?


Idag skulle jag bestämma med grabben vart vi skulle träffas i eftermiddag. För mig är det helt naturligt att säga Punktplattan, speciellt eftersom vi ska in på just Punkt. När sonen då svarar; "Vid Mickey D´s?" utgår jag helt enkelt från att han bara tagit ut riktningen från det matetablissemang på andra sidan gatan (det han lättast hittar till). Jepp, är då ett väldigt lätt svar. Hade vi bara låtit konversationen stanna där hade det blivit en väldigt irriterad stämning nu på eftermiddagen. Som tur var kommenterade jag hur skönt det skulle bli att utföra ärendet och sedan bara behöva kliva ut ur Punkt för att kliva på bussen hem.

Naturligtvis hade grabben utgått från Mickey D´s nere i Skrapan. Att han frågade om de gjort om busslinjerna igen var kanske inte så konstigt då. Tyvärr fattade jag inte sambandet först utan frågade om han var mindre snabbtänkt just då. Snacka om att falla på eget grepp. ;) Nåja, nu har han iaf pejl på vad som heter Punktplattan. Jag trodde han hittade här i stan, men det verkar som om det är dags för lite orientering i vår egen stad. En guidad stadsvandring kanske? ;)

Inga kommentarer: