söndag 7 december 2008

Olika tolkningar

OK, jag hade till viss del fel. Jo, jag är bättre i ryggen, men inte så bra som det till en början kändes. Den är helt enkelt paj. Ska ringa läkaren igen i morgon och se till att få en tid hos henne.

Vad svårt det är att inte trampa folk på tårna. Idag fällde jag en kommentar till en vän. Hon tog den helt fel. Jag tolkar ett vanligt uttryck på ett annat sätt än hon och hon blev plötsligt kort och nästan otrevlig i tonen då jag använde det. Jag gillar i regel inte att hamna i situationer i vilka jag måste be om ursäkt. Det händer naturligtvis, men jag gillar dem inte. Det innebär ju att jag på något vis gjort fel. Hemska tanke! ;) Nå, i vilket fall fick jag klart för mig att det jag sagt missuppfattats och jag bad om ursäkt och gick vidare. Frågan är om även hon gick vidare. Det visar sig...

Kanske är det nyhetens behag, men än känner jag mig inte som spetälsk på portalen. Jag har fått en hel massa mess från kända och okända som gratulerat till utnämningen Veckans Medlem. Nu vet jag inte om det är så mycket att gratulera, men det är ändå rätt kul att så många tagit kontakt. Det hade jag inte förväntat mig. :)


Efter ett samtal med min syster har min oro över den jobbiga situationen lagt sig lite. Inte helt, men lite är inte fy skam det heller.

Inga kommentarer: