tisdag 23 december 2008

Ljusning?


När eftermiddagen övergår i kväll känns det ofta bättre i ryggen. Jag antar att det är för att jag är envis som en röd gris (undrar vart det uttrycket kommer ifrån) och vägrar vara stilla. Ont gör det, men röra mig ska jag. Basta! *S*

Just nu ser jag en liten ljusning för morgondagen. Tidigare idag kändes det väldigt troligt att jag skulle ställa in allt vad julfirande heter och låta sonens pappa underhålla den ohängda slyngeln under julen, trots att det i år är mitt privilegium att stångas med den tjuriga tonårsdjävulen. Nu känns det som om det nog kan funka ändå.

Imorgon är en annan dag.
Imorgon är det jul.
I helsicke att något ska hindra mig från att fira jul!
Så det så!!!

3 kommentarer:

Ullis sa...

Envishet är bra. skickar en stor krya på dig kram och håller tummarna att det är mycket bättre i morgon. Du vet vart jag finns om det skiter sig. God jul

Mija sa...

God Jul Solis!! Kramar

~Sol~ sa...

Ullis, tack. Du lyser upp julen. =) Kramar om

Mija, tack detsama till dig. Kramar