söndag 21 december 2008

Pinsamt


Det där mystiska paketet, julklappen på min hatthylla... Det var inte så mystiskt när det kom till kritan. Och det värsta av allt är att det är jag själv som lagt det där. Det är så pinsamt att jag inte vill tala om det för de jag frågat om paketet. *S*

För tre veckor sen köpte min kompis en ny pump till mitt akvarie. Jag bad henne eftersom hon dels har bil och dels vet mer om sådant än vad jag gör. På skoj slog hon in den som en julklapp innan hon lämnade över den. Naturligtvis skrattade vi gott åt detta falskspel när jag sedan i min tur betalade henne det hon lagt ut.

Som det råkade hann jag inte byta pump samma dag och slängde upp den på hatthyllan så att jag skulle veta vart den låg. Jag hade gjort illa ryggen och att hålla på fippla med akvarierna var det sista jag tänkte på. Den pump som var i redan var dålig men den funkade ju, trots allt.

Idag skulle jag göra rent dem och tänkte då även se om pumparna ordentligt. Jag fixade det lilla akvariet först och när jag sedan vände mig mot det stora slog det mig som en blixt. Paketet. Pumpen. Shit, vad pinsamt. Jag ska inte säga något! Jag erkänner det aldrig för någon. Jag säger att det var ett mystiskt paket från någon som vill mig väl. Aldrig talar jag om att jag själv lagt det där. Aldrig!

Nå, nu har fiskarna iaf en ny pump. Hoppas de är glada. Om fiskar kan skratta så garvar dessa läppen av sig.

Inga kommentarer: