söndag 7 december 2008

Vilken natt!




Inte sjutton blev det mycket sömn inte. Funderingarna avlöste varandra och den rätt påträngande, molande värken i ryggen fick för sig att den rätt vad det var skulle sparka till synapserna och skicka en il av smärta genom hela ryggslutet. Härligt...


Men faktiskt var funderingarna på sätt och vis till godo. De irriterade mig tillräckligt mycket för att jag skulle överkomma molandet och ilandet nog för att lägga mig på golvet och sträcka lite extra på mig. Jag fick till och med upp benen lite, vilket var en rätt stor bedrift. Jag har aldrig ens reflekterat över att jag har muskler i ryggen eftersom jag helt sonika trott att jag inte har det, otränad som jag är. Nå, hur som helst kände jag bokstavligen hur dessa oväntade muskler sträckte på sig och mådde bättre av den behandling jag mödosamt gav dem. Det var inte en vacker syn och just då var jag mäkta glad över att bo ensam eftersom den synen hade varit svår att sudda bort från någons näthinna. Ett gapflabb var gång man ligger på rygg, oavsett situation, är inget jag längtar efter direkt.


Idag vaknade jag och var mindre stel än tidigare. Jippie! Jag kom ur sängen utan att känna mig fånig här i min ensamhet. Det är riktigt illa när man känner sig fånig då man är sol allena, så ni kan ju tänka er hur det kan ha gått till för att ta sig ur sängen tidigare... Hur som haver så kan jag idag andas utan att det spränger i korsryggen och jag kan gå utan att det ser ut som om jag fått med mig Key to your butt från partyt igår. Ja, det fanns faktiskt en sådan produkt. Den tillsammans med Präktige Peter och Päronpung funkar tydligen ypperligt tillsammans med de där många smaksatta massageoljorna de försöker kränga.

Funderingarna blir jag inte av med. Nästa vecka kommer att bli mentalt jobbig. Har jag tur kommer det som händer på måndag, imorgon alltså, inte alls påverka mitt liv, men med tanke på att det innefattar en mentalt instabil, emotinellt störd och otroligt egoistisk person så är sannolikheten i det väldigt liten. Jag klarar mig. Det är en självklarhet. Den jag måste skydda är grabben.

Inga kommentarer: