lördag 13 december 2008

Tvättstuga och julpynt


Jag är konsekvent när det gäller att inte skaffa egen tvättmaskin. Jag totalvägrar. Har till och med tackat nej till två som jag skulle ha fått av vänner som flyttat/skaffat ny. Vill inte!

Visserligen skulle det vara väldigt skönt att kunna tvätta en maskin när som helst, men det blir mycket okynnestvättande då. Det finns inte mycket jag tycker är mer irriterande än att det hänger kläder på tork i lägenheten hela tiden. Hemska tanke!

Jag ska tvätta idag. Var ner med grabben i tisdags och tvättade upp fyra maskiner men det fanns tvätt kvar efter det. Vanligtvis är det inte mer än tre maskiner i veckan att tvätta, men jag har slarvat med tvätten i flera veckor. Mest beror det ju på att grabben varit hos sin pappa och jag inte kunnat ta ner korgen, böja mig ner för att lägga i och ta ur kläderna i maskinerna och att sedan torka rent filtret i torktumlaren hade nog varit en rolig syn att se, men samtidigt har jag känt att jag inte orkar ens fundera på att tvätta. Det ska bli skönt att få allt upptvättat.

Grabben bar upp lådan med julsaker för några dar sen. Jag plockade glatt ur allt och ställde det på bordet. Där står det kvar. *S* Julgardiner, pynt och allt vad man nu kan tänka sig i julväg står eller ligger på bordet och kastar skuldkänslor åt mitt håll. En hel del av det kommer att hamna i lådan igen, men lite ska jag försöka ställa fram. Som tur är ska vi inte fira jul hemma, så allt behöver inte användas. =)

2 kommentarer:

A sa...

Vad är så hemskt med kläder som hänger på tork i lägenheten? Lite tattare-style skadar väl inte i det svenska folkhemmet? ;)

~Sol~ sa...

Jag åberopar att jag inte är svensk om det är så det svenska folkhemmet ska vara. ;)