söndag 14 december 2008

Julklapp

**
Min hyresvärd har som policy att ge en julklapp till sina hyresgäster. Det är en väldigt fin tanke, speciellt när man betänker att de har rätt många hyresgäster runt om i landet.

Hur som helst, första året efter att de köpt ut min gamla hyresvärd fick vi ett förkläde och en grythandske. Praktiskt och användbart. Året därefter fick vi ett CD-fodral med en julskiva i. Också helt ok. Idag stod årets julklapp utanför dörren. En laptopväska. Tom. Visst, hade jag haft en laptop hade jag blivit exalterad över den rätt fina väskan, men som det är nu anser jag minsann att de kunnat lägga ner en laptop i den också. Speciellt som de roat sig med att höja min hyra med 166 kr per månad från och med 1 januari.
** Väskan på bilden är inte samma väska som jag fick.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tanken är ju god :)
Jag får bara 164 kr höjning men det är allt för mycket på min hyra så här ska letas annat.

*annorlunda mamma* sa...

har du också akelius...hahahahaha...Gamlingarna på jobbet hyr ju av akelius,, och i söndags kväll var min största uppgift att ta bort plastet runt väskan och visa hur de skulle öpnna den och alla fack som finns...Efter boende nr 20 var jag grymt trött på väskan..Tur att jag hyr av mimer...

~Sol~ sa...

*en annorlunda mamma*; Jepp, Akelius har nu varit snälla nog att se till att en liten pojke har en bra väska till sin laptop eftersom ingen i min familj har någon sådan. *S*

Jag är väldigt nöjd med Akelius. Våga vägra Mimer. *S*