onsdag 10 december 2008

I positiv anda

Jag har funderat lite. Det finns ju faktiskt bra saker med att ha ont i ryggen. ;)

☺ Min dag blir längre eftersom jag ju inte kan sova.

☺ Sjukskrivningen gör att jag inte upplever någon jobbrelaterad stress.

☺ Jag kan inte stressa över huvud taget.

☺ Att gnälla på grabben tar för mycket kraft.

☺ Automatisk KBT. Jag kan inte städa undan direkt, så det så!

☺ Inga tråkiga storhandlingar.

☺ Även övriga utgifter blir färre när man stannar hemma mycket.

☺ Man kan lata sig hela dan.

☺ En ökad känsla av laissez faire - låt gå.

☺ Jag kanske kommer se någon eller några av de filmer jag haft i bokhyllan i flera år utan att se.


Utöver dessa punkter så har jag också blivit påmind om vilka underbara vänner jag har. Det står inte som egen punkt eftersom de förtjänar var sin lovsång. ♥ Jag är ju tondöv så de får nöja sig med detta... ♫ ♫ ♪ ♫ ♪ ♪ ♪ ♫ ♪ ♫ ♪ ♪ ♫ ♪ ♫

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att det kan komma så mycket gott från en ond rygg. Nu önska jag ju givetvis att du slapp ha ont för det är inte skönt, I know.

Tack för lovsången och lova att hojga om du behöver hjälp eller skjuts. Lite upptagen de närmaste dagarana sedan är jag till stort till fritt förfogande. Vad sa doktorn om massge, hjälpa eller stjälpa?

~Sol~ sa...

Nix, det är inte ett dugg skönt. Men letar man efter bra saker med det så borde man ju hitta fler än de jag kommit på. *S*

Du och de andra förtjänar lovsången. =D Tack, jag lovar att ringa om det är något. Och för tillfället är massage inte aktuellt. Måste vänta tills smärtan släppt lite. Tyvärr... =(