tisdag 9 december 2008

Härlig morgon

Att börja dagen med att försova sig är alltid trevligt. NOT!

Men jag är iaf tacksam över att det inte är jag som måste skynda för att komma någonstans. Det hade varit ett dödfött projekt.

Nu pilar visserligen ingen omkring och skyndar sig här hemma. Jag kollade schemat och konstaterade att grabben lika bra kan ta det lugnt och gå tills nästa lektion börjar istället för att skippa frukost och komma mitt i lektionen. Han i sin tur fortsatte klä sig i sin sävliga takt och nickade bara frånvarande åt mig när jag meddelade detta.

Ibland undrar jag hur det är möjligt att han kommer ifrån mig. Hälften av generna ska ju vara ärvda från moi. Envisheten och humorn med ironiska inslag kommer definitivt ifrån mig, men resten är lika främmande som om han kastats ner från rymden. Visserligen ser jag en del av hans far i honom också, men det är inte heller så pass att de skulle känna sig besläktade. Han är väldigt mycket sin egen person, vilket ju är bra. Jag önskar bara att jag hade bättre insikt i hur den personen funkar så att jag hade något att komma med när jag behöver få honom att se saker på mitt sätt. ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

i know the feeling. har en 18åring där hemma, visserligen inte min men i alla fall. Stress?? finns inte på registret. Har man kort om tid, tja då tar man det luuugnt.. kan stå i duschen 40 min .. no problem. Däremot är dat lugnt och inget planerat då tar det 5 min att susa genom dusch och allt. fattar inte hur de är funtade rikigt....

~Sol~ sa...

Tonåringar är inte funtade, de bara är... ;)