onsdag 24 december 2008

Julaftonskvällen

Ja, nu är klockan snart halv sju på julaftonen.
Jag har världens bästa grannar, så trots att jag varit hemma utan att fira jul så har jag iaf fått i mig en massa god julmat. De accepterade inte att jag inte kom in och åt med dem, så jag har stått, suttit och vankat runt deras julbord. Funkade för mig och de verkade inte heller tycka det var underligt. *S*

Nu är jag tillbaka i hemmets lugna vrå. Det var väldigt trevligt hos grannarna och jag var välkommen att stanna men jag kände att jag behöver mer lugn och ro än man får med fyra smågrabbar som ska slita upp sina julklappar. Kvällen sträcker sig nu lång framför mig. Detta blir inte en julafton jag kommer att lägga i minnets valv. Ibland är galopperande alzheimers en bra sak.

Tack alla som erbjudit mig sällskap och på andra vis ställt upp för mig. Det finns inte ord nog för att visa hur mycket jag uppskattar det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att julafton blev relatvit bra även fast jag önska att du fått fira där det var tänkt från början. Hoppas att du får sova ordentligt i natt. Kram

~Sol~ sa...

Jag firade inte, men jag fick iaf god mat. Alltid något. Och grabben kom faktiskt hem så fort de firat färdigt med pappan eftersom han inte ville att jag skulle sitta själv. =)

Ha en bra natt.
Kram