torsdag 11 december 2008

Fester vs Serena

Jag ska här lägga upp ett samtal mellan min antigravitationstomte Fester* och min lugna, änglalika Serena**. De sitter på varsin axel och för intensiva diskussioner om mig.


F: Men strunta i disken. Du kan ju alltid skylla på ryggen. *hehe*

S: Men snälla du, du kommer bli tokig om du inte diskar.

F: Tssss, tänk vad skönt det skulle vara att bara lata dig. *flin*

S: Du skulle må så mycket bättre om du visste att det var rent ifall någon kommer på besök.

F: Vaddå? De får väl ta det som det är. Annars kan ju de städa åt dig. Förresten är det väl ingen som kommer och besöker dig?*flabb*

S: Du vet att det är Grand Central här. Folk dyker bara upp. Vissa dagar ingen, andra dagar massor. *lugn, tålmodig röst*

F: Ok, ok, diska lite grann då, men lämna kastrullerna och pannan och torka inte av bordet. Du är för stel för att klara av det idag, din gamla tacka. *hånflin*

S: Lika bra att göra allt samtidigt. Det gör visserligen ont men det gör inte mindre ont av att du delar upp det och du kan slappna av bättre om det är klart efter ett tillfälle. *mjuk klapp på kinden*

F: Äsch, lyssna inte på den där! Hon vet inte hur man har roligt. *fnys*

S: Skillnaden mellan att ha roligt samtidigt som man är nöjd med sig själv och att ha roligt med dåligt samvete är enorm. *ler änglalikt*

F: Du, fröken Gör-alltid-det-man-ska-och-gör-det-med-ett-leende, stick och brinn! *blänger*

S: *ler ännu mer änglalikt*


Under tiden dessa två tjafsat har jag iaf städat undan i köket samtidigt som jag försökt ignorera dem.


* Antigravitationstometen Fester är en symbol för Murphy, som tvångsgifte sig med mig för flera år sen. Jag har ansökt om skilsmässa många gånger, men domaren och Murphy är polare så det skiter sig varje gång.

** Serena är Festers motsats. Det är Världsalltet som placerat henne på min andra axel för att jag inte ska bli helt tokig. Lite Yin och Yang över det hela.

Inga kommentarer: