lördag 20 december 2008

Nyktert konstaterande






vs



Nu är Fester och Serena igång igen.
Jag tror jag föredrog den senaste diskussionen de hade. Denna gång sker debatten med torra, sakliga kommentarer i ett ämne de helst ska lämna mig att sköta själv... eller inte sköta själv, om jag nu väljer det!


Fester: Tjejen behöver ha sex! Det växer ju mossa snart.

Serena: Hon är singel. Ska hon bara plocka upp första bästa för att få utlopp för sin uppdämda sexualitet?

Fester: Ja!

Serena: Men hur troligt är det att det blir bra då? Han kanske är en fumlig stackare som inte vet vad han gör.

Fester: Då får hon väl prova nästa då.... *avmätt*

Serena: Eller tänk om det visar sig vara ett pucko som blir begeistrad och sedan blir som en igel.

Fester: *muttrar knappt hörbart* Inte troligt.... Möjligen blir killen rädd, men begeistrad....? Nej. *hehe*

Serena: Och var ska hon träffa denna vem som helst då?

Fester: Ja, som hon håller på får hon väl ta den fem-i-två stackare som ser minst ranglig ut.

Serena: *ryser*

Fester: Du har rätt. En fem-i-tvåare somnar nog innan det ska till. *funderar* Hon får väl sätta ut en annons då?

Serena: Nu är du bara löjlig. Det är ju lika patetiskt som att ragga ligg på blobben. *förekommande tanke* Och nej, det är heller inget alternativ!

Fester: Spoilsport. DET kunde ju vara lite roligt ju! Bli buksvägerska med hela stan. Och då kan hon ju alltid slänga iväg en allmän förfrågan om hans duglighet innan och få en drös omdömen ju. *hehehehe*

Serena: Nu börjar denna diskussion spåra ut. Hon behöver inte någon mindre-belevrad-eventuellt-skrämmande-desperat-trolig-innehavare-av-mindre-attraktiva-egenskaper-eftersom-han-tar-första-bästa-som-är-desperat-nog-att-se-honom för att bli besviken på efter några minuters fumlande. Nu lägger vi ner detta! *ler bestämt*

Fester: Detta är inte över än. *blänger* *tillägger för sig själv.... och mig* Någon desperat stackare måste ju kunna förbarma sig över henne..... *kastar en blick på Serena* Jag kan gärna förbarma mig över dig... *hehehe*



For the record:
Jag själv var inte inbjuden i denna diskusson och inte heller var någon kommentar förväntad. De två lever sina egna liv och jag är liksom bara föremålet de kretsar runt för att kunna göra det. Deras reflektioner överensstämmer inte alltid med mina. ;)

2 kommentarer:

Ullis sa...

Skrattar så jag gråter, förlåt gumman det var så roligt att läsa. Du är inte ensam att ha de där stackrana som tajtar hål i huvdet på en och de har varit inne på samma ämne som dina och jag blir mörkrädd i bland på vilka lösningar det kommer med
Kram

~Sol~ sa...

Du får skratta. Jag kan inte annat än göra det själv när de satarna sätter igång. *S*
Kram