tisdag 30 december 2008

Insikt

Insikt är en bra sak. Att veta vem man är, vad man vill och hur man ska agera för att få det. Nu är inte jag någon som dyker ner i funderingar om livets mening, livsavgöranade grubblanden eller ens grubblanden om detta, utan jag använder mig mest av sunt förnuft och känner efter hur sjutton livet ska passa mig.

Mmmm, passa mig, inte jag passa livet. Jag har bara en kort tid här och det vore ju sjutton om jag under den tiden måste anpassa mig efter något annat. Nej, bättre att försöka leva så mycket man kan istället.

Insikt påverkar alltså de val vi gör. Jag har nog haft lite dålig insikt i perioder men nu känns det som om den landat bekvämt hos mig. Jag väljer att tro det iaf. Livet är så mycket lättare när man tror man gör det bästa av det. *S*

Inga kommentarer: