måndag 29 december 2008

Nattliga funderingar



Jaha. Ytterligare en natt med för lite sömn. Men vad gör det om hundra år?

Tankarna får iaf möjlighet att flyga fritt när man ligger och försöker sova. Spelar ingen roll hur mycket man än försöker begränsa deras utrymme i fåfänga försök att lämna plats för drömmarna istället. Tankarna flyger snabbare än jag kan fånga in dem.

Inatt har jag konstaterat att:

Jag saknar verkligen jobbet.

Att bo i ett annat land vore kanske en intressant upplevelse. Iaf ett tag.

Jag kan inte ett skit om indianerna i Kanada.

Av någon anledning är jag glad över att beståndet av den Andiska kondoren håller på att återställas.

Det kommer att bli skönt när alla högtidsdagar är förbi.

Klockan tre på natten är det väldigt lätt att känna sig ensam.

Jag klarar mig nu på att ta diklofenak två gånger per dygn istället för de "vanliga" tre.

Några timmars sömn till var dygn vore önskvärt.

Darwin var en rätt clever snubbe.


Jag tänkte en hel del till, men de tankarna var så flyktiga att de mest seglade förbi utan att få fäste.







Inga kommentarer: