söndag 21 december 2008

Vanedjur


För många år sen, innan sonen föddes, köpte jag ett set muggar till mig själv och ett till min syster. Jag använde mina för jämnan och en efter en gick de sönder. Visserligen tog det flera år innan den första gick sönder, men sedan gick det desto fortare att decimera antalet. Konstigt det där. Först ingenting, men när man väl brutit nollan går det undan.

Jag använde en speciell mugg hela tiden. Den med körsbär på. Det blev liksom MIN mugg. Även när jag var hos syrran flera år senare använde jag helst körsbärsmuggen. Hon använde inte muggarna annat än när jag kom på besök eftersom hon haft andra muggar hon hellre använt. Nu har hon åter blivit sambo och denna gång hade de tillsammans så många muggar att hon först tänkt slänga dessa, men kom sedan på att jag troligen vill ha dem. Hon hade rätt. *S*

Jag har använt muggarna tre gånger under de senaste två dagarna. Eller rättare sagt, jag har personligen bara använt en av dem. Körsbärsmuggen....

Inga kommentarer: