tisdag 9 december 2008

Mail

Jag är en vanemänniska. När jag slår på datorn kollar jag mailen så gott som genast. Jag har två, en på yahoo och en på hotmail. Den på hotmailen använder jag själv sällan då jag skriver mail, men den är praktisk till den massa av skräp som skickas omkring.

Idag hade jag tre mail på yahoo och elva! på hotmailen.
Yahoon var inget speciellt. Något företag som jag av någon outgrundlig anledning plitat ner den adressen åt när jag fyllt i något. Bara att radera på en gång. Hotmailen däremot var intressant läsning. Sex av de elva mailen var kedjebrev av olika karaktär. Det är internationella vänskapsveckan - skicka tillbaka detta så att jag vet att du är min vän, Gör en smart tjej glad genom att skicka henne detta bildspel i vilket vi trackar killars intelligens, En hamster i Bangladesh behöver kulinarisk asyl.... Någon kille på andra sidan jorden har hittat Are you Interested-knappen på facebook och skickar en flört....Ja, ni vet hur de brukar se ut...

Helt ärligt - Vet man inte sedan redan att jag är någons vän kommer inte ett sketet forward på mailen tala om det heller.

En smart tjej blir som gladast då hon träffar en smart kille.

Hamstern i Bangladesh är uppäten innan all byråkrati är avklarad.

Killen i Långtbortistan borde se över sin tillvaro om han måste flörta med någon så långt bort för att någon ska visa intresse.


Som ni kanske märker är jag smått allergisk mot kedjebrev. Vad är det för skillnad mellan sådant och mobbing? OK, iofs omvänd mobbing, men ändå. "Om jag inte skickar detta vidare kommer de tro att jag inte tycker om dem och då kanske de inte vill leka med mig mer".

Sandlådefasoner.

Inga kommentarer: