måndag 11 maj 2009

Stängningsdag

Idag ska vi tillbringa hela dagen på Björnön. Skolan är stängd eftersom vi ska ha planering mellan 8.30-16.00. Jag har förmånen av att få vara med under denna dag.

Men....

Jag vill faktiskt inte det! Jag vill vara hemma. Det vi ska diskutera är sådant som rör kommande terminer, fast personal och nya elever. Ska man vara riktigt krass är det alltså sådant som inte rör mig. Jag tror visst att de vill ha mig kvar, att jag kommer att vicka där länge till, men ärligt... om de inte kan ge mig fast jobb och jag generellt aldrig officiellt kommer att ha huvudansvaret ( yeah right!) för något känns det som om denna dag mest blir en massa dravel och tragglande för mig. Jag hade hellre njutit av en ledig dag. Speciellt då vädret är som det är och Björnön lockar mindre än vanligt på en sådan regnig dag...

2 kommentarer:

Ullis sa...

fan vad störigt.. du förtjänar minst sagt fast jobb! men du får försöka tänka bort.. göra listor, rita teckningar och sånt där för att få tiden att gå :D

~Sol~ sa...

Ladyn, nu är jag ju den jag är så jag tog nog en del plats iaf, trots att jag inte varit med på "förarbetet". *L*

Och ja, jag förtjänar fast jobb! =D