söndag 3 maj 2009

50 år


I går fyllde en vacker och fantastisk kvinna 50 år. Hon skulle utan tvekan kunna passera för 40, men enligt alla papper fyllde hon otroligt nog 50. Jag hade äran att få närvara vid denna tillställning. =)

Trevliga människor, dekorativ smörgåstårta (jag skulle skriva god, men jag äter inte tonfisk eller leverpastej och den innehöll bägge), gott vin, mindre äcklig skumpa, suveränt fika.... Kan man begära mer av en kväll? Kanske kan det faktumet att jag vid slutet av kvällen fått i mig nästan två flaskor vitt ha något med min hyllning till kvällen att göra, men jag är övertygad om att jag hade haft lika roligt även utan. Jag kände bara inte för att vara torrlagd igår och därför smakade jag på vinet - om och om igen. =P

Minneskortet i min kamera har plötsligt och nesligt slutat fungera. Jag har bytt till ett annat kort för att kolla om det är kameran och det är det tack och lov inte. Jag kan alltså använda andra minneskort och kameran kommer förhoppningsvis sköta sig som den ska då. Men jag tog en hel massa bilder under gårdagskvällen och jag vill ha ut dem. Icke sa nicke. Kameran säger bara att "This card cannot be used" och vägrar läsa eller låta datorn läsa av kortet. Jag ska försöka stoppa det i en skrivare med portar för att lägga in minneskort direkt och se om det funkar, annars är det väl bara att gå ner till en fotobutik och hoppas att de kan hjälpa mig.

2 kommentarer:

Ullis sa...

an vad gött.. det kan vara perfa att "smaka" lite ibland.. jag "smakade" saker i fredags ;P

~Sol~ sa...

Det ska smakas. Hur ska man annars veta om man tycker om eller inte? ;)