tisdag 12 maj 2009

Ditt och datt


Imorgon tänker jag "glömma" att ta med mig badkläder. Badet är roligt men tungt. Har ingen lust att slita som ett djur på en studiedag.

Fick besök idag, men inte det besöket jag trott. En gammal vän sedan förr (ja, de verkar ploppa upp om ogräs just nu) skulle ha kommit över på en fika men det skedde något som gjorde att hon inte kunde. Jag blev lite besviken men det gick över då det ringde på dörren och sonens gudfar stod utanför. Jag träffar min första adopterade släkt alldeles för sällan. Att han dessutom talade om att han bokar min biljett till det soliga landet i söder innan månadsslutet gjorde mig glad. Jag har haft en bra kväll. =D


Jag surar fortfarande över mitt minneskort. Satans irriterande. Jag vill ju ha ut bilderna från det, men det känns inte som om det är värt de 300 kr en expertbutik vill ha för att bränna ner dem på en skiva åt mig.


Indirekt kontakt har tagit över i vårt samhälle. Istället för att faktiskt prata med varandra skickar man sms även då det gäller sådant som bör tas personligen. Man bespar sig sådant som är jobbigt genom att skicka ett meddelande och slippa höra hur den andra reagerar och dennes svar. Praktiskt? Nej. Fegt.

Idag har jag träffat och pratat med många som var med förr. Man får en del funderingar. Jo, jag är till viss del annorlunda från då. På gott och ont. Men jag kan ändå ärligt säga att jag i det stora hela gillar den jag blivit. De vassa kanterna har slipats ner och jag är smidigare. Fortfarande brutalt ärlig, men inte längre brutal i hur jag lägger fram det.

Det var inte vackert, men sånt är livet. Att vara tonårsmorsa innebär även att man ibland beter sig som en rabiat primat som mest av allt drömmer om att decimera avkommans längd lite. Inte mycket, bara ett huvud ungefär.

Min msn funkar inte och det retar mig. Konstigt. Jag bryr mig sällan om msn. Men när den inte funkar är det plötsligt skitirriterande. Irrationellt. Jag skyller på pms. Det är ju i vilket fall den enda förklaring alla killar tror.


Jag kan konstatera att jag har bra fantasi.

2 kommentarer:

Ullis sa...

haha fyfan vilka minnen.. det där "glömma badkläder".. och vilka ångestminnen.. det där var vidrigt för oss knubbiga barn.. jag tog ju mod till mig och badade med klassen i ettan på gymnasiet en gång.. och ja.. det var lika vidrigt som alla års ångest förutspått.. fick kommentarer om ALLT.. :///

pms är underbart att skylla på. jag som har det jämt vet ;D

~Sol~ sa...

Jag bryr mig mindre om sådant, jag orkar bara inte med det tunga slit det kräver för att barnen ska vara i vattnet i tjugo minuter. Hade det varit vanlig skoldag hade jag inte ens reflekterat, men när de är lediga och vi dessutom tvingas gå (läs: småspringa för att hinna) till och från badet istället för att bussas känns det inte speciellt lockande. *S* Men din upplevelse verkar hemsk, vännen. =/

Jag har ingen pms, men killar är ofta så inskränkta att de utgår ifrån att alla tjejer lider av det konstant. *S*