lördag 30 maj 2009

Klart


Räkningarna är inne. Jag valde att betala av allt på en skuld som egentligen skulle ha tagit några månader till. Jag är nu fattig som en kyrkråtta, men det känns ändå ok. Jag hoppas på att lönekontoret snart kan ordna upp det som blev fel med min lön och betala ut det inom kort, men även om det inte sker så kommer jag att klara mig. Jag har gjort det förr. Överlevnadsexpert. Det ska jag lägga till på mitt CV. Det måste ju ändå vara en otrolig merit..? *S*

Nåja, solen skiner och jag tillbringar eftermiddagen i tvättstugan. Kan ju inte anses vara bra planering, men vad gör man när man (åter igen) varit slapp, slö och likgiltig nog att strunta i att tvättkorgen varit full ett tag? Nu har både mina och grabbens kläder sinat så pass i garderoberna att jag inte längre kan ignorera tvättkorgen, så det är bara att hugga i och få undan eländet.

Marknaden om några timmar. Minuterna tickar på allt fortare. Ångesten växer.

Inga kommentarer: