söndag 24 maj 2009

Kaos

Grillningen var trevlig.
Det blev dart istället för kubb, vilket också var trevligt.
Alla satt och skrattade och hade kul.
En plötslig knytnäve utan vare sig förvarning eller anledning förändrade allt.

I över fyra timmar rådde kaos. Även om situationen lugnades ner flera gånger fanns där ett überpucko som inte visste när man skulle ge sig. Den ena kombattanten gick hem, men fick telefonsamtal efter telefonsamtal med hot och hån. Hetlevrad kille. Klart han gick tillbaka. Jag hatar machoidioter som tror de kan lösa saker, även om de inte ens vet varför de slåss, genom att just slåss.

Jag har ont i foten. Den blev trampad på en av de gånger jag slängde mig i mellan dessa puckon. Jag har ont i sidan av ryggen. Har nog blåmärke där.

Hade det inte varit för att någon jag håller väldigt kär och som inte hade med detta att göra skulle ha drabbats hårdast av detta om de fått härja fritt skulle jag ha låtit dem puckla på varandra för glatta livet och nöjt mig med att utvärdera teknikerna i förhållande till framgångarna. Istället stod jag i mellan två riksidioter.

Inga kommentarer: