måndag 11 maj 2009

Jag borde...


Jag borde städa.

Jag borde klippa mig.


Jag borde vara mindre sarkastisk.


Jag borde röja i källaren.

Jag borde skriva mer.


Jag borde vara mindre gåpåig.


Jag borde läsa alla de där böckerna som väntar i skrubben.

Jag borde höra av mig till mina vänner oftare.


Jag borde gå ner i vikt.


Jag borde gå till läkare med min fot.


Jag borde skaffa fler fiskar.


Jag borde grubbla mindre.

Jag borde fotografera mer.


Jag borde ha ett fast jobb.

Jag borde resa mer.

Jag borde skaffa nya gardiner i sovrummet.

Jag borde.....

6 kommentarer:

Ullis sa...

du har fått besök av min favoritsläkting farbror Borde, hör jag.. man ska faktiskt skita i honom, han gnölar och gnäller så jävla mycket.. gör det du KÄNNER för istället.. livet är för kort för att hålla farbror Borde i handen!

~Sol~ sa...

Ladyn, är det din favoritsläkting? Fy helskotta, din släkt är nog snäppet värre än min och det säger inte lite. *asg* Jag ska plocka undan lite, men mer än så tänker jag inte göra. Det finns fler dagar... =)

ullis sa...

jag försöker byta ut ordet borde som ibland blir förtungande. I stället säger jag att "jag ska" eller "jag vill..." brukar bli mycket lätare då och mycket fixar sig på något sätt

~Sol~ sa...

Ullis, men jag har faktiskt ingen lust och ska känns just nu ännu mer tvingande än borde. *S* Borde får funka just nu. Det känns inte lika ödesbestämt som ska. :)

Anna sa...

*Slår Farbror Borde hårt på näsan med tassen och kramar Sol*

~Sol~ sa...

Tack Rockern!!!
*Kramar tillbaka*