fredag 1 maj 2009

Fasad


Konstigt det där. Jag känner ett flertal människor som är fysiskt väldigt lyckligt lottade. Ändå är det inte alla av dem jag anser vara vackra. En del är direkt fula. Mycket av det har naturligtvis med personligheten att göra. Jag kan visst se att de är fina på utsidan, men är insidan mörk och illasinnande skiner det igenom så starkt att jag inte kan se den yttre skönheten mer än som sprucken fasad.

Jag har idag träffat en sådan person. Skenet inifrån var så starkt att det var påtagligt. Nej, det är ingen jag vill umgås med nu när jag vet hur insidan ser ut. Tyvärr verkar det vara så att vi kommer att dras med varandra en lång tid framöver. Nåja, jag är hövlig och social mot den personen när vi måste träffas och låter helt enkelt bli att ha med den att göra annars.

2 kommentarer:

Bika sa...

Det där stämmer så jäkla väl; folk kan vara hur snygga som helst, men så fort de öppnar munnen och avslöjar sin gräsliga personlighét så blir de asfula.. Folk borde tänka lite mer på hur de beter sig, då skulle världen vara en smula trevligare att bo i!!

~Sol~ sa...

Bika, kan inte annat än hålla med! Skönhet sitter sällan på utsidan, även om den i sig kan vara vacker.