fredag 22 maj 2009

Kök/kort


(En gammal bild. Det är sju resor stökigare i köket nu)

Jag har äventyrat mig in i köket nu. Det luktar surt tonårsrum där inne. *ryser* Tre grabbar som suttit uppe hela natten och fäktat med armarna, bröstat upp sig inför nästa anfall (jag kommer aldrig förstå) och till hälften stått upp i spänning genererar onekligen en massa hormoniella utsöndringar. Urk. Jag kommer att få vädra i flera dagar för att få tillbaka lukten av mitt kök. *S* Det ser dessutom ut som ett tonårsrum. Grabben kommer att få städa en hel del när de är klara. Pizzakartonger, spel, diverse datatillbehör, drickaflaskor, brödpåsar, godispåsar, energidrycksburkar och skräp av allehanda slag ligger och dräller överallt. Inget jag kommer att ta reda på och det ska vara rent till kvällen. Känner ni åskan som är på väg...? ;)

Kortet är aktiverat. De var himla snälla att inte skriva i brevet jag fick med kortet att det bara var att ringa telefonbanken för att fixa det. Inte heller kunde hon förstå att jag var tvungen att aktivera det eftersom det inte var ett nytt kort med ny kod utan ett nytt ersättningskort med samma kod, men sånt är livet. Murphy bor ju hos mig. =P


Eftersom jag hade rätt lång väntetid på banken satt jag och tittade på folk. Det fanns en intressant skillnad faktiskt. Folk med tydlig utlänsk härkomst tittade uppe på kölappsmaskinen för att se om det där låg någon lapp som gav fördelaktigare nummer medan sådana med tydlig svensk härkomst helt enkelt tog en lapp ur maskinen, suckade djupt för att sedan gå sätta sig med en lite resignerad uppsyn. Det var inte någon diffus skillnad mellan dessa, grupper utan det var genomgående. Lustigt. =)

Inga kommentarer: