måndag 18 maj 2009

Måndag


Just nu har jag så lite fantasi att jag döper bloggarna efter veckans dagar. Hur fattigt är inte det? Usch och tvi. =P Men, men... samtidigt som det känns fattigt så tänker jag inte ändra på det. Just denna ska heta måndag och jag tänker göra det motsatta till vad många andra gör när det är måndag.

Jisses, vilken härlig dag! Det var lite tungt att kliva upp i morse, men det spelade ingen roll. Trots det blev dagen hur bra som helst! Jag fick lite bassning (orättfärdigt) av en person idag också, men inte ens det kunde spoliera mitt humör. Vad som orsakat denna oväntade anstormning av gott humör?

Min kollega har återvänt från sin semester, jag har talat om för chefen hur jag upplevde förra veckan och fått henne att åtgärda resten av maj så att det inte blir likadant igen, grabben hade lagat mat när jag kom hem och jag har insett att jag trots allt omkring mig ändå har det rätt bra. Sådant kan verkligen lyfta humöret. =)

Jag fick mig dessutom ett rätt gott skratt när det ringde på dörren och grannens sjuåring, han som är så blyg, stod utanför och sa "Ge mig bröd till frukost.... *besvärad tystnad*.... är du snäll". Tur att jag bakade i går. =D

4 kommentarer:

marbor sa...

En sådan dag är du värd efter slitet du haft på jobbet!

Och vilken gullig unge..."är du snäll"...*fnissar*

Skiftande arbetstider? Njo det funkar ju för det mesta och oftast riktigt bra. Nu vart det väl lite panik just idag. Jag kommer jobba 18 timmar på ett dygn och har då sovit 3 timmar (under samma dygn). Men det får gå, jag kommer sova gott imorgon *L*

Ullis sa...

hahaha älskade son! han ÄR ju så himla söt!

hahaha ge mig bröd! :D haha lite som när jag säger "Jag ska inte slå dig.... så mycket." :D

~Sol~ sa...

marbor, ja det var verkligen skönt att igår var en "vanlig" dag igen. Och det var skönt att få sagt till bossen hur jävligt det faktiskt har varit. Iofs vänder hon kappan efter vinden en del, men nu har jag iaf fått ösa ur mig. *S*

Jepp, grabben insåg väl att han kanske inte riktigt sagt som man ska. *Skrattar* Han är himla söt, den ungen. =)

Om sådana extrema situationer uppstår någon gång ibland så brukar det funka. Det är ju inget normalt, eller? *s*

Kramar

~Sol~ sa...

Ladyn, ja, han är bra min son. Jag kan inte säga annat när han gör sådana saker. =)

Tydligen gillar grannungen mitt bröd. *S* Jag delar gärna med mig, inga problem. Jag kan alltid baka nytt igen. Speciellt om det är den blyga ungen som vill ha. Rätt coolt att se utvecklingen från tyst, försynt skugga till en som ringer på och kräver bröd. *skratt*