onsdag 20 maj 2009

Inte som andra


Min allergi är lite speciell. Av någon outgrundlig anledning bestämmer den sig för att vara som allra värst när det regnar och det rimligen torde vara lindrigare med pollen eftersom det sköljs bort. Jag har bara lidit av allergi de senaste fem åren, men detta mönster har varit ett faktum under alla de fem åren.

Andra berättar om den lindring de får av regnet, hur skönt det är när växternas försök till att sprida sig spolas bort med ett uppfriskande regn. Hurra för dem, då. Jag vet direkt att det regnar, men inte för att allt känns lättare. Nix, fram med nässprejen. Glöm för fasiken inte att ta tabletten. Ha näsdukar i beredskap. Det kommer att bli bättre, men det tar någon eller några dagar.

Jag fattar inte riktigt varför det blir så här. Man bokstavligen ser hur pollenet är nedtygt och bundet till marken av de tunga droppar som fångat upp det på sin väg ner mot marken. Kanske är jag mer allergisk mot markbunden pollen, på något konstigt vis? Nå, bara att åter igen konstatera... Jag är inte som andra. =P

2 kommentarer:

Ullis sa...

men GUD vad obehagligt!!! det är ju EXAKT så för mig!!! typ igår eller när det var, var jag helt paniksjuk.. för det regnade.. :/

~Sol~ sa...

Ladyn, för mig började det igår och fortsatte under förmiddagen idag. Det blev bättre under eftermiddagen, som tur är. Nu är jag fit for fight som vanligt. Hoppas du mår bättre. =D