lördag 30 maj 2009

Ingen lycka

Fisket var inte lika framgångsrikt som jag önskat. Faktiskt var det inte framgångsrikt alls. En enda gös kom upp i båten. Visserligen en väldigt fin sådan och jag missunnar inte den som fick upp den sin fångst, men jag hade också velat känna den där spänningen i linan som sedan snabbt efterföljs av en stund då adrenalinet pumpar. Jag är helt enkelt lite avis. *S* Men det var ändå kul att det var en av grabbarna som var med som fick den istället för att någon vuxen skulle ha fått den enda fisken. =)

Tyvärr var det satan så kallt ute också. Härligt va, ingen fisk och kallt som fasiken. Jag kom hem för ca tjugo minuter sedan och har slängt på mig fleece, tjocka strumpor och en filt. Jag ska snart krypa ner i sängen och funderar allvarligt på att ha pyjamas på mig. Jag gillar verkligen inte att sova i pyjamas, men just nu känns tanken lockande. =P

Nåja, trots kyla och dålig fiskelycka är jag ändå väldigt nöjd med kvällen. Jag älskar att fiska, jag gillar att sitta i solen (iaf i början av kvällen) och jag hade trevligt sällskap. En bra kväll, alltså. =)

Inga kommentarer: