lördag 16 maj 2009

Guide


Dagen har varit suverän. Precis vad jag behövde!

Jag lotsade marbor genom ett knökfullt centrum. Folk överallt! Man kunde nästan tro att det var Arosfestival... eller vänta... Vattendraget heter det nog nu för tiden. Det brukar vara den helg på året då man märker att det faktiskt finns människor i vår stad. Det visade sig att det var Barnens Dag och det därför var ovanligt mycket folk ute. =)

En snabb sväng in på New Yorker renderade i att grabben nu har en fin skjorta att ha på skolavslutningen. Han själv tycker att hans urtvättade t-shirt och en par skabbiga shorts funkar bra, men jag är lite petigare då rå. Han ska ha skjorta och ett par schyssta shorts, gärna i jeanstyg. Punkt slut. Jag vann naturligtvis den diskussionen. *hehe*

Marbor var lite nyfiken på vårt trädhushotell, hotell Hackspett som ni ser på bilden överst, så när vi kollat tågtider tillbaka till hennes lilla samhälle gick vi genom Vasaparken för att ta oss en titt på det. En av stadens mindre lyckligt lottade personer såg välvilligt på oss när vi gick förbi och uttalade dagens kommentar med äkta Rasmus på luffenröst (ni vet, när han vädjar till Oskar om att få stanna hos honom); Vackra flickor, kan inte jag få bära er plånbok? Hans önskan blev inte uppfylld men vi fick oss ett gott skratt.

Mötet blev förresten ett bra sådant. Trots att vi aldrig träffats tidigare var det inga problem att fylla nästan fyra timmar med prat. Vi strosade, kollade runt, åt god mat på Bishop´s, jag lämnade över boken hon vann i utlottningen (och passade samtidigt på att bli av med två andra böcker jag läst och inte ville behålla) och avslutade med en kopp kaffe resp thé på Gränden innan det var dags för henne att fånga in tåget hem. Det är nog inte sista gången vi träffas. =) Tack för en bra dag, vännen!

6 kommentarer:

marbor sa...

Mmm tack själv! Jag har haft en jättefin dag i ditt sällskap. Synd bara att tiden rasade iväg så fort.

Gick du tillbaka och tog det där kortet när du gick hem? *S* Träffade du på parktomten igen?..*S*

~Sol~ sa...

marbor, tid är relevant. Hade vi inte trivts med varandras sällskap hade de där fyra timmarna känts evighetslånga. *S*

Nej, jag letade fram det på nätet. Kände inte för att springa förbi alla de där... ummm... friska... eller snarare överförfriskade... människorna igen. =)

Ullis sa...

vet du! det heter MÄLARVECKORNA nu! :D JAG säger minsann arosfestivalen. kommer alltid göra.. lite som att jag säger comviq och obs! bakåtsträvande ftw!

~Sol~ sa...

Ladyn, eeeehhhh? MälarVECKORNA? Är det inte så att festivalen ingår i veckorna under vilka det anordnas olika saker men att det har ett eget namn? Om inte annat är det ju satans fånigt. =S


Jag säger alltid comviq och obs. SnutESSO också. Sitter liksom i ryggmärgen. *S*

Ullis sa...

nää jag är gaaanska säker på att "festivalen" heter så.. jag vet att jag reagerade som fan på det iaf när jag såg det :D

~Sol~ sa...

Ladyn, knepigt. Men det passar ju iofs in i denna stad. *L*